ZPĚT
1. Identifikační číslo:
35
2. Kód:
9
3. Název služby (životní situace):
Žádost o zařazení lesů do kategorie lesů ochranných nebo zvláštního určení, nebo o vyřazení lesů z těchto kategorií, s výjimkou vojenských lesů
4. Základní informace ke službě (životní situaci):
Krajský úřad v přenesené působnosti rozhoduje podle § 7 odst. 2 a § 8 odst. 3 zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů, o:
- Zařazení lesů do kategorie lesů ochranných a lesů zvláštního určení.
- vyřazení lesů z těchto kategorií.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost, apod.):
O zařazení nebo vyřazení může žádat fyzická nebo právnická osoba, na kterou se podle lesního zákona vztahují práva a povinnosti vlastníka lesa.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
- Prokázat vlastnictví k předmětným lesům.
- Odůvodnit žádost údaji dle platného lesního hospodářského plánu, lesního zákona a souvisejících vyhlášek a způsobem obhospodařování nebo jeho záměrem, například jednoduchým projektem.
- Doložit rozhodnutí jiných orgánů státní správy, která jsou důvodem ke změně kategorie lesů.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:
O změně kategorie lesa je rozhodnuto na základě podané žádosti.
8. Na které instituci životní situaci řešit:
Krajský úřad Moravskoslezského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
Oddělení hodnocení vlivů na životní prostředí a lesního hospodářství odboru životního prostředí a zemědělství.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
- Žádost včetně zdůvodnění zařazení lesů do příslušné kategorie.
- Rozhodnutí jiných orgánů státní správy, která jsou důvodem ke změně kategorie lesů.
- Smlouvu o nájmu lesních pozemků (pokud je žadatelem nájemce).
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Formuláře nejsou stanovené.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
U této služby nejsou žádné poplatky.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřizení:
Bezchybně podanou žádost se všemi náležitostmi vyřídíme ve lhůtě 30 až 60 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Žádní dalčí účastníci (dotčení) nejsou.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
Žádné.
16. Elektronická služba, kterou lze využít:
elektronická podatelna: posta@msk.cz
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Zákon č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon), ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy:
- Vyhláška č. 83/1996 Sb., o zpracování oblastních plánů rozvoje lesů a o vymezení hospodářských souborů.
- Vyhláška č. 84/1996 Sb., o lesním hospodářském plánování.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
Proti rozhodnutí se lze odvolat k Ministerstvu zemědělství podáním učiněným u krajského úřadu, a to ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho doručení.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
Žádné.
21. Nejčastější dotazy:
22. Další informace:
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situaci) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě:
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
25. Za správnost popisu odpovídá útvar:
Odbor životního prostředí a zemědělství.
26. Kontaktní osoba:
Ing. Marcela Síbrová, telefon 595 622 988, e‑mail: marcela.sibrova@msk.cz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
2017-10-16
28. Popis byl naposledy aktualizován:
2017-10-16
29. Datum konce platnosti popisu:
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situaci: