V současné době nelze podat e-podání z důvodu nové legislativy a aktualizace formulářů. Tato služba je určena pro žadatele, kteří chtějí provozovat nebo již provozují zařízení k využívání, odstraňování, sběru a výkupu odpadů.
PRO KOHO JE SLUŽBA URČENA?
Souhlas může získat právnická i podnikatelská fyzická osoba.
JAKÝ JE POSTUP VYŘÍZENÍ?
O souhlas k provozování zařízení k využívání, odstraňování, sběru nebo výkupu odpadů zažádáte podáním žádosti.
CO POTŘEBUJI MÍT?
Žádost o udělení souhlasu k provozování zařízení k využívání, odstraňování, sběru nebo výkupu odpadů musí obsahovat:
Obchodní firmu nebo název, právní formu a sídlo (pokud žádá právnická osoba). Jméno a příjmení, obchodní firmu a sídlo (pokud žádá fyzická osoba).
Identifikační číslo žadatele.
Označení a adresu provozovny, kde je nebo bude využívání, odstraňování, sběr nebo výkup odpadů provozován, adresu sídla žadatele, pokud jde o mobilní zařízení, včetně doložení právního vztahu žadatele k předmětné provozovně, zeměpisné souřadnice provozovny ve formátu uvedeném v příloze č. 22.
Jméno, příjmení a místo trvalého pobytu nebo pobytu fyzické osoby nebo fyzických osob, které mají oprávnění jednat jménem žadatele.
Kopii podnikatelského oprávnění (např. živnostenský list) nebo kopii výpisu z obchodního rejstříku nebo kopii zřizovací listiny žadatele.
Jméno, příjmení odpadového hospodáře a doklady o jeho odborné způsobilosti, pokud má žadatel povinnost určit odpadového hospodáře.
Název, účel a technický popis zařízení včetně všech souvisejících zařízení, popis technologického postupu nakládání s odpadem v zařízení, způsoby nakládání s odpadem podle příloh č. 3 a 4.
Seznam druhů odpadů podle Katalogu odpadů vstupujících a vystupujících ze zařízení, a pokud jsou v zařízení vyráběny výrobky, také popis výrobků vystupujících ze zařízení.
Způsoby nakládání s odpady v zařízení podle přílohy č. 20 tabulky č. 1.
Roční projektovanou kapacitu zařízení a další kapacity odpovídající danému typu zařízení související s jeho provozem podle tabulky č. 1 kapacit zařízení obsažené v příloze č. 22.
Popis přístupových tras k zařízení ve vztahu k jednotlivým druhům dopravy odpadů do zařízení, pokud nejde o mobilní zařízení.
Způsob skladování odpadů v zařízení.
Návrh sledování (monitoringu) vlivu provozu zařízení na okolní životní prostředí a zdraví lidí odpovídající typu zařízení a druhům odpadů.
Plán odborného vzdělávání pracovníků zařízení.
Pokud je souhlas k provozování zařízení vydáván k již existujícímu zařízení, doklad o souladu zařízení se zvláštními právními předpisy, pokud nejde o mobilní zařízení.
Identifikační číslo zařízení, pokud je souhlas k provozování zařízení vydáván k již existujícímu zařízení. V případě mobilních zařízení identifikační číslo zařízení přidělené krajským úřadem příslušným podle sídla.
Návrh provozního řádu v listinné a elektronické podobě a návrh na zavedení provozního deníku, jejichž obsah pro různé typy zařízení je uveden v příloze č. 1 a zvláštních právních předpisech.
Opatření pro ukončení provozu zařízení k nakládání s odpady a způsob jeho zabezpečení, který zajistí, že zařízení nebude po ukončení provozu ohrožovat zdraví lidí a životní prostředí.
Vyjádření orgánu ochrany veřejného zdraví k provoznímu řádu.
Žádost o udělení souhlasu k provozování skládky odpadů musí obsahovat náležitosti uvedené výše a dále tyto další náležitosti:
Celkovou projektovanou kapacitu skládky v metrech krychlových podle tabulky č. 1 kapacit zařízení obsažené v příloze č. 22.
Projektovou dokumentaci.
Hydrogeologický a inženýrsko-geologický popis a geotechnické podmínky místa skládky.
Návrh plánu na uzavření skládky a následnou péči o skládku.
Pokud jsou některé z výše uvedených náležitostí žádosti o udělení souhlasu k provozování zařízení obsahem provozního řádu zařízení nebo projektové dokumentace skládky, mohou být v žádosti obsaženy formou odkazu na příslušná ustanovení provozního řádu nebo projektové dokumentace skládky. POZN. Žadatel může být nad rámec uvedeného vyzván k doplnění žádosti o další podklady, které mohou vyplynout z charakteru řízení. Veškeré podrobnosti o nakládání s odpady najdete ve vyhlášce č. 383/2001 Sb.
JAKÁ JE LHŮTA PRO VYŘÍZENÍ?
Při splnění všech podmínek je souhlas vydán do 30 až 60 dnů.
JAKÝ JE POPLATEK ZA VYŘÍZENÍ?
U této služby zaplatíte poplatek ve výši 500 Kč. Využijte E-PODÁNÍ a získejte 20% slevu ze správního poplatku!