ZPĚT
1. Identifikační číslo:
104
2. Kód:
9
3. Název služby (životní situace):
Udělení souhlasu k čerpání prostředků z finanční rezervy na rekultivaci a následnou péči o skládku
4. Základní informace ke službě (životní situaci):
Získání souhlasu k čerpání prostředků z finanční rezervy na rekultivaci a následnou péči o skládku podle § 43 zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon č. 541/2020 Sb.")
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost, apod.):
O čerpání může zažádat právnická i podnikající fyzická osoba provozující skládku.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Souhlas k čerpání můžete získat na základě podané žádosti. Kromě identifikačních údajů žadatele (obchodní firma nebo název; právní forma a sídlo, je‑li žadatel právnickou osobou; jméno a příjmení; obchodní firma; bydliště a sídlo, pokud se liší od bydliště, je‑li žadatel fyzickou osobou; identifikační číslo žadatele, bylo‑li přiděleno) musí žádost obsahovat rozhodnutí o zahájení rekultivačních prací vydané podle stavebního zákona a rozhodnutí o změně povolení provozu skládky, na základě kterého smí být provozována druhá a třetí fáze provozu skládky.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:
Žadatel (právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba) podá žádost krajskému úřadu příslušnému podle místa provozování zařízení (skládky).
8. Na které instituci životní situaci řešit:
Krajský úřad Moravskoslezského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
Oddělení odpadového hospodářství odboru životního prostředí a zemědělství.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
- Kopii podnikatelského oprávnění nebo kopii výpisu z obchodního rejstříku nebo kopii zřizovací listiny žadatele.
- Při zastupování písemnou plnou moc pro zastupování žadatele.
- Aktuální výpis ze zvláštního vázaného účtu, který byl založen pro ukládání finančních prostředků na rekultivaci a následnou péči o skládku.
- Rozhodnutí o zahájení rekultivačních prací vydané podle stavebního zákona a rozhodnutí o změně povolení provozu skládky, na základě kterého smí být provozována druhá a třetí fáze provozu skládky.
POZN. Žadatel může být nad rámec uvedeného vyzván k doplnění žádosti o další podklady, které mohou vyplynout z charakteru řízení.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Speciální formuláře neexistují.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
U této služby nejsou žádné poplatky.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřizení:
- Jsou‑li splněny podmínky stanovené zákonem č. 541/2020 Sb., udělí krajský úřad souhlas k čerpání prostředků z finanční rezervy na rekultivaci a následnou péči o skládku do 30 dnů.
- Při nařízení ústního jednání, místního šetření, ve zvláště složitých případech a dalších případech specifikovaných v § 71 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, se lhůta prodlužuje.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Dle konkrétní situace existuje možnost dalších účastníků správního řízení.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
Na vyzvání příslušného referenta, jemuž je spis přidělen, upřesnit potřebné náležitosti, popřípadě se dostavit osobně k jednání.
16. Elektronická služba, kterou lze využít:
Podání lze učinit v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy:
- Vyhláška č. 8/20251 Sb., o Katalogu odpadů.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
Proti rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí k Ministerstvu životního prostředí, podáním učiněným u správního orgánu, který vydal rozhodnutí.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
Správní tresty se ukládají podle § 120 odst. 1 písm. k) zákona č. 541/2020 Sb.
21. Nejčastější dotazy:
22. Další informace:
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situaci) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě:
Na webových stránkách Ministerstva životního prostředí.
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
Nejsou.
25. Za správnost popisu odpovídá útvar:
Odbor životního prostředí a zemědělství.
26. Kontaktní osoba:
Ing. Dagmar Kafková, telefon 595 622 565, e‑mail: dagmar.kafkova@msk.cz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
2021-05-17
28. Popis byl naposledy aktualizován:
2021-05-17
29. Datum konce platnosti popisu:
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situaci: