SPOTŘEBITELSKÝ OMBUDSMAN

ÚvodŽivnostenské podnikáníSpotřebitelský ombudsman › Popis služby podle vyhlášky č. 442/2006 Sb.
ZPĚT NA DETAIL SLUŽBY

1. Identifikační číslo:

2. Kód:

3. Název služby (životní situace):

Spotřebitelský ombudsman

4. Základní informace ke službě (životní situaci):

Spotřebitelský ombudsman je k dispozici všem, kteří se stali svědkem či obětí nepoctivého prodeje na tzv. předváděcích akcích. Na těch je spotřebitel nucen ke koupi zboží, které nepotřebuje, navíc se jedná o zboží velmi předražené.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost, apod.):

Spotřebitelský ombudsman je služba určená pro všechny občany České republiky.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:

V případě nepoctivého prodeje se můžete obrátit na nejbližší živnostenský úřad, vyplnit vstupní formulář a se zaměstnanci ŽÚ spolupracovat na dalším postupu.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:

Na nejbližším živnostenském úřadě vyplníte se zaměstnanci vstupní formulář a následně budete spolupracovat na dalším postupu.

8. Na které instituci životní situaci řešit:

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:

Krajský úřad Moravskoslezského kraje, odbor vnitra a krajský živnostenský úřad - referenti pro krajský živnostenský úřad

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:

Písemné doklady, které se týkají problematického nákupu zboží.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:

U této služby nejsou žádné poplatky.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřizení:

Doba vyřízení je minimální.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:

Žádní další účastníci (dotčení) nejsou.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:

16. Elektronická služba, kterou lze využít:

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

18. Jaké jsou související předpisy:

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:

21. Nejčastější dotazy:

22. Další informace:

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situaci) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě:

24. Související životní situace a návody, jak je řešit:

25. Za správnost popisu odpovídá útvar:

Odbor vnitra a krajský živnostenský úřad

26. Kontaktní osoba:

Ing. Bc. Hana Juchová, telefon: 595 622 491, e‑mail: hana.juchova@msk.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:

28. Popis byl naposledy aktualizován:

29. Datum konce platnosti popisu:

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situaci:

Související a doplňkové služby


Moravskoslezský kraj, 28. října 117, 702 18 Ostrava
Telefon: 595 622 222 FAX: 595 622 126 Elektronická podatelna: posta@msk.cz
Podmínky zpracování osobních údajů / Prohlášení o přístupnosti
facebook - logo YouTUBE - logo instagram - logo