Spotřebitelský ombudsman pomáhá poškozeným praktikami některých prodejců při uzavírání spotřebitelských smluv mimo prostory obvyklé pro jejich podnikání v rámci hromadně organizovaných prodejních nebo nabídkových akcí (často realizovaných formou prodejních zájezdů, on-line prodeje, osobní návštěvou v bydlišti spotřebitele), domoci se efektivně, rychle a bezplatně jejich práv. Spotřebitelský ombudsman je k dispozici všem, kteří se stali svědkem či obětí nepoctivého prodeje, příp. se cítí být kráceni na svých spotřebitelských právech. Například na tzv. předváděcích akcích (konaných i u spotřebitele doma či formou on-line prodeje), kde je spotřebitel nucen ke koupi zboží, které nepotřebuje, navíc se jedná o zboží velmi předražené.
PRO KOHO JE SLUŽBA URČENA?
Spotřebitelský ombudsman je služba určená pro všechny občany České republiky.
JAKÝ JE POSTUP VYŘÍZENÍ?
Na nejbližším živnostenském úřadě vyplníte se zaměstnanci vstupní formulář a následně budete spolupracovat na dalším postupu.
CO POTŘEBUJI MÍT?
Písemné doklady, které se týkají problematického nákupu zboží.