Poskytovat sociální služby mohou pouze registrované subjekty, které získaly oprávnění – což je rozhodnutí o registraci. Registrující orgán dále rozhoduje o změnách v registraci, zrušení služby nebo registraci nové sociální služby.
PRO KOHO JE SLUŽBA URČENA?
O registraci pro poskytování sociálních služeb může zažádat fyzická i právnická osoba.
JAKÝ JE POSTUP VYŘÍZENÍ?
Udělení registrace k poskytování sociálních služeb:
Doklad, že nemáte žádné nedoplatky (originál anebo ověřené kopie):
Daňové (potvrzení z finančního úřadu).
Na pojistném a na penále ve veřejném pojištění (potvrzení všech pojišťoven ČR).
Na pojistném a na penále na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti (potvrzení správy sociálního zabezpečení).
Čestné prohlášení (u právnické osoby statutárního zástupce), že na váš majetek nebyl prohlášen konkurz nebo nebylo zahájeno insolvenční řízení anebo nebyl insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku dlužníka.
Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k objektu nebo prostorám, ve kterých budete sociální služby poskytovat (nájemní smlouva, kupní smlouva, výpis z katastru nemovitostí apod.).
Výpisy z rejstříku trestů fyzických osob (ne starší než tři měsíce), které budou sociální služby přímo poskytovat.
Úředně ověřené kopie dokladů prokazující odbornou způsobilost a osvědčení o absolvováníakreditovaných kvalifikačních kurzů fyzických osob, které budou sociální služby přímo poskytovat.
Pokud budou služby poskytovány v
týdenních stacionářích,
domovech pro osoby se zdravotním postižením,
domovech pro seniory,
domovech se zvláštním režimem,
je potřeba doložit rozhodnutí o schválení provozního řádu tohoto (těchto) zařízení vydané krajskou hygienickou stanicí a souhlasné závazné stanovisko dotčeného orgánu na úseku požární ochrany vydané Hasičským záchranným sborem.
Pokud o registraci žádá právnická osoba, jsou potřeba úředně ověřené kopie zakladatelských dokumentů a dokladů o registraci podle zvláštních právních předpisů, popřípadě výpis z obchodního rejstříku nebo jiné evidence podle zvláštních právních předpisů.
Pro každou registrovanou sociální službu je potřeba doložit:
Písemně ve formátu PDF a pro každou službu zvlášť:
Popis realizace poskytování sociální služby.
Popis personálního zajištění sociální služby.
Plán finančního zajištění sociální služby.
Doklad o účelu využití stavby pro poskytování sociálních služeb
Změna registrace k poskytování sociálních služeb (pro již registrované poskytovatele):
Změna údajů v rozhodnutí o registraci:
V případě změny je poskytoval povinen tuto změnu písemně nahlásit a doložit ji příslušnými doklady. Jedná se např. o změnu:
Statutárního orgánu.
Sídla poskytovatele.
Kapacity poskytované sociální služby.
Formy poskytované sociální služby.
Cílové skupiny osob, jimž je sociální služba poskytována.
Poskytování sociálních služeb s požadovanými změnami je možné až po nabytí právní moci rozhodnutí o změně registrace.
Změna údajů v registraci, které nejsou součástí rozhodnutí o registraci:
Poskytovatel je povinen nahlásit změny týkající se údajů, které nejsou součástí rozhodnutí o registraci. Patří sem například údaje typu změna provozní doby, změna v personálním zajištění služby apod.).
CO POTŘEBUJI MÍT?
Pro udělení registrace k poskytování sociálních služeb: Vyplněnou žádost a doklady uvedené v bodě „Postup vyřízení“. Pro změnu registrace k poskytování sociálních služeb: Vyplněný formulář Údaje o registrované sociální službě s vyznačením změn, a další doklady, které se změny týkají.
JAKÁ JE LHŮTA PRO VYŘÍZENÍ?
Pokud jsou shromážděny všechny podklady, rozhodnutí vydáme do 30 až 60 dnů.