ZPĚT
1. Identifikační číslo:
2. Kód:
3. Název služby (životní situace):
Vyřizování žádostí o informace adresovaných MSK a jeho orgánům
4. Základní informace ke službě (životní situaci):
Postup při podávání a vyřizování žádostí o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost, apod.):
Žádost může podat každá fyzická i právnická osoba.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Podmínkou je podání žádosti o poskytnutí informace.
Tu lze podat:
- Ústně (pokud není informace ihned poskytnuta, je třeba podat žádost jedním z níže uvedených způsobů).
- Poštou.
- Osobně předáním písemné žádosti na podatelnu Krajského úřadu Moravskoslezského kraje.
- E-mailem zaslaným pouze na adresu: posta@msk.cz (nelze zaslat na e-mail zaměstnanců, e-mail nemusí být podepsán el. podpisem).
- Přes datovou schránku: Moravskoslezský kraj, ID: 8x6bxsd.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:
Podáním žádosti o poskytnutí informace.
8. Na které instituci životní situaci řešit:
Krajský úřad Moravskoslezského kraje
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
Krajský úřad Moravskoslezského kraje, v případě, kdy osoba potřebuje získat informace v režimu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
Žádné doklady se nevyžadují.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Žádost o poskytnutí nemusí být podána na formuláři, ale je možno využít formulář Žádost o poskytnutí informace, který je k dispozici v tištěné podobě na podatelně Krajského úřadu Moravskoslezského kraje nebo v elektronické podobě ke stažení na webových stránkách Moravskoslezského kraje v části Úřad v podčásti Povinné informace -Jak podat žádost podle zákona č. 106/1999 Sb.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
Služba není zpoplatněna. Poskytnutí informace zpoplatněno být může, viz Sazebník úhrad za poskytnutí informací.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřizení:
Základní lhůta pro vyřízení žádosti je 15 dnů. Prodloužit ji lze nejvýše o 10 dnů.
Lhůta k výzvě k doplnění údajů o žadateli, upřesnění žádosti nebo ke sdělení o odložení žádosti (když se informace nevztahují k působnosti kraje) je 7 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Osoby, jež by mohly být poskytnutím informace dotčeny na svých právech. Pokud takové osoby jsou, pak je krajský úřad vyrozumí o žádosti a umožní jim vyjádřit se k podané žádosti.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
Žádné další činnosti nejsou požadovány.
16. Elektronická služba, kterou lze využít:
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
- Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy:
- Nařízení vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
- Stížnosti na postup (proti odkazu na zveřejněnou informaci, neposkytnutí informací, odložení žádosti, nevydání rozhodnutí nebo proti výše úhrady) lze podat do 30 dnů, a to písemně nebo ústně u Krajského úřadu Moravskoslezského kraje. Pokud je stížnost na postup podána e‑mailem, pak postačí e-mail i bez uznávaného elektronického podpisu. Krajský úřad může vyhovět do 7 dnů, pokud ne, rozhodne nadřízený orgán (do 15 dnů).
- Odvolání proti rozhodnutí lze podat do 15 dnů, a to písemně nebo ústně do protokolu u Krajského úřadu Moravskoslezského kraje. Pokud je odvolání podáno e‑mailem bez zaručeného elektronického podpisu, je nutno do 5 dnů potvrdit. Kraj může vyhovět do 15 dnů, pokud ne, rozhodne nadřízený orgán (do 15 dnů).
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
Sankce nejsou zákonem stanoveny.
21. Nejčastější dotazy:
22. Další informace:
Výroční zprávy o činnosti Moravskoslezského kraje a jeho orgánů v oblasti poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů zveřejňované na webových stránkách Moravskoslezského kraje v části Úřad v podčásti v podčásti Povinné informace - Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situaci) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě:
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
25. Za správnost popisu odpovídá útvar:
Odbor právní a organizační, oddělení legislativní a organizační
26. Kontaktní osoba:
Mgr. Václav Těžký, telefon 595 622 354, e‑mail: vaclav.tezky@msk.cz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
2022-02-01
28. Popis byl naposledy aktualizován:
29. Datum konce platnosti popisu:
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situaci: