ZPĚT
1. Identifikační číslo:
2. Kód:
98
3. Název služby (životní situace):
Jízdní řády ve veřejné osobní silniční dopravě
4. Základní informace ke službě (životní situaci):
Zpracování jízdního řádu je upraveno ustanovením § 16f a ustanovením § 17 zákona č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů. Jízdní řád pro veřejnou linkovou osobní dopravu nebo jeho změnu schvaluje na žádost dopravce dopravní úřad, který udělil licenci, jde‑li o vnitrostátní linkovou osobní dopravu.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost, apod.):
Podat podnět ve věci koordinace návrhu jízdního řádu může fyzická či právnická osoba. Termíny pro změny jízdních řádů veřejné vnitrostátní linkové dopravy vyhlašuje Ministerstvo dopravy.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Podnět ve věci koordinace návrhu jízdního řádu lze podat:
- písemnou formou na adresu Krajského úřadu Moravskoslezského kraje
- elektronicky na adresu jizdni.rady@msk.cz
- telefonicky
- datovou schránkou: 8x6bxsd
- osobně na odboru dopravy Krajského úřadu Moravskoslezského kraje.
Krajský úřad Moravskoslezského kraje následně oprávněnost jednotlivých požadavků vyhodnotí z ekonomického, technického či provozního hlediska a do 30 dnů obeznámí žadatele o jeho výsledku písemným sdělením.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace:
Podáním podnětu ve věci koordinace návrhu jízdního řádu.
8. Na které instituci životní situaci řešit:
Příslušným úřadem je dopravní úřad, Krajský úřad Moravskoslezského kraje.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
Odbor dopravy, oddělení dopravy:
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
U této služby nejsou žádné poplatky.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřizení:
- Vyřízení podnětů ve věci koordinace návrhu jízdního řádu se řídí zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
- Pokud nelze sdělení vydat bezodkladně, bude písemné sdělení vydáno nejpozději do 30 dnů. V případě, že je podnět vyhodnocen jako stížnost, je uplatněn zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a lhůta pro vyřízení je 60 dnů.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
- Kraj.
- Obec.
- Drážní dopravce.
- Společnost Koordinátor ODIS, s.r.o.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
16. Elektronická služba, kterou lze využít:
- elektronická podatelna: posta@msk.cz
- datová schránka Moravskoslezského kraje ID DS: 8x6bxsd
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy:
- Zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
- Vyhláška č. 122/2014 Sb. o jízdních řádech veřejné linkové osobní dopravy.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
21. Nejčastější dotazy:
22. Další informace:
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situaci) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě:
Návrh či změny jízdního řádu je možné přehledně vyhledat na webových stránkách Moravskoslezského kraje v části Veřejná osobní doprava - dopravní obslužnost. Pro vyhledání spojení je vhodné využít webové stránky IDOS.
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
25. Za správnost popisu odpovídá útvar:
Odbor dopravy, oddělení dopravy.
26. Kontaktní osoba:
Ing. Silvie Okálová, telefon 595 622 448, e‑mail: silvie.okalova@msk.cz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
2017-10-04
28. Popis byl naposledy aktualizován:
2017-10-04
29. Datum konce platnosti popisu:
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situaci: